miércoles, 20 de octubre de 2010

4. Disseny de les activitats de sensibilització adreçades a tots els agents implicats en la convivència del centre (mestres, alumnes, personal d’administració i de serveis).

Objectius
Crear les activitats adreçades a tot el col·lectiu que conformen la comunitat educativa.
Adaptar les activitats proposades pel departament d’Educació al nivell maduratiu dels diferents grups de participants.

Temporalització: setmana del 11 al 15 d’octubre - 4 hores

Descripció del treball realitzat
Aquest treball ha estat força individual, tot i que he demanat opinió i ajuda als membres de la comissió de convivència.
Quan en la primera reunió amb la Comissió de Convivència es va plantejar que faríem un seguit d'activitats i vaig mostrar la primer activitat de sensibilització, les coordinadores de Cicle Inicial i Educació Infantil van creure que les frases que hi apareixien eren molt difícils pels alumnes d'aquests nivells, així que decidim d'elaborar dos activitats adaptades.

La del cicle inicial seguiria el mateix model que la de la resta de cicles, un  llistat d'afirmacions relacionades amb la convivència, però en aquest cas els alumnes hauríem d'escollir entre M'agrada o  No m'agrada tot aixecant una cara contenta o una cara trista que prèviament han pintat de color verd i vermell respectivament. La tutora fa el recompte del nombre d'alumnes que opinen una cosa o una altre.
En quant a l'activitat d'Infantil, als alumnes se'ls hi dona una fitxa amb un munt de dibuixos d'accions positives i negatives i els han d'identificar els que estan bé i els que estan malament. Després entre tots escullen els tres dibuixos que creuen que són més importants per a conviure.

A part de les activitats dels alumnes s'han preparat activitats pels mestres, personal no docent, PAS i TEI de l'escola. El format és igual que els dels alumnes. Es pot veure model en el document de sensibilització de la barra lateral.

Acords prioritzats i Compromisos
Em comprometo a elaborar dos activitats diferents, una pel Cicle inicial i l'altre pels alumnes d'Educació Infantil. 
LA mestra d'educació Infantil es compromet a passar-me un material d'educació emocional que ens pot anar bé per a l'elaboració d'aquesta activitat.

Indicadors d'Avaluació
Es valora la participació activa de les coordinadores i de l'aportació de materials i idees en l'elaboració de les activitats així com després en la posada en marxa de l'execució de les tasques a realitzar.
Com a conseqüència d'aquest treball és l'interès que s'ha generat al voltant del tema de la convivència i de la manera de treball a les tutories, fomentant activitats de reflexió i treball cooperatiu, assemblees, relacionades amb temes com coeducació, comunicació, drets i deures dels ciutadans...

Notícies de premsa
Enllaços a altres blogs o webs

No hay comentarios:

Publicar un comentario