viernes, 15 de octubre de 2010

Pla de Treball - Subjectes

Subjectes d'intervenció del projecte, nivell de la pràctica educativa i dimensions d’anàlisi.

Com a futur psicopedagog en practiques, la meva tasca es centrarà en un gran conjunt de subjectes doncs la intervenció anirà adreçada a tota la comunitat educativa, encara que centrada inicialment al conjunt de professionals educatius, als alumnes i a les famílies.
El treball es farà des del mateix centre escolar on es començarà per un anàlisi de la situació inicial per posteriorment incidir en les millores i canvis per a obtenir un document que doni resposta a la realitat del fet de conviure en aquesta comunitat educativa.

El nivell de la pràctica educativa amb el que volem treballar, com he comentat amb anterioritat,  començarà pel treball amb el psicopedagog i equip directiu, per decidir el plantejament final del pràcticum i treball a realitzar. Després serà hora de l'anàlisi de la situació conjuntament amb la comissió de convivència, amb els que obtindrem totes les dades necessàries per a dibuixar la realitat del que significa o ha significat conviure en el dia a dia de l'escola i el seu entorn. També en aquest procés intervindran diversos agents que durant el Programa d’Intervenció. A continuació detallo la intervenció de cada grup específica pel Pla:

Grup de treball - Comissió de Convivència: El grup de treball per a dur a terme el Pla de Convivència del centre que serà l’encarregat de dinamitzar i programar tot el procés d’elaboració. També serà l'encarregat de fer el recull i analitzar les aportacions dels altres membres de la comunitat educativa.  La meva tasca dins el grup de treball, serà la de liderar la comissió per poder assolir la temporalització marcada, sempre amb el suport del psicopedagog (tutor extern) i l'equip directiu que estarà en tot moment assabentat del procés.

Claustre de mestres: El claustre serà partícip del procés d’anàlisi i propostes d’actuació que des de la comissió es demanaran. Els mestres tutors dels diversos nivells, seran els encarregats de fer les activitats amb els alumnes. També el cap d'estudis farà una part important amb els delegats i sotsdelegats dels diferents nivells en les reunions periòdiques que mantindrà amb tots ells.

Alumnat: L’alumnat, dirigit pels tutors, participa en el Pla dins de la fase de sensibilització, realitzant diverses activitats segons el nivell educatiu.

Famílies: Igual que l’alumnat, les famílies participen en la fase de sensibilització i el consell escolar contribuirà a l’aprovació final del document (aquest serà al final del Pla - curs 2011-2012).

Personal d’Administració i Serveis: El seu paper en el procés serà el mateix que el de les famílies, participant en la fase de sensibilització i en l’aprovació, mitjançant el consell escolar, del Pla de Convivència del centre.

No hay comentarios:

Publicar un comentario