viernes, 15 de octubre de 2010

Pla de Treball - Principis

PRINCIPIS QUE ORIENTEN L’ACCIÓ
Un projecte de convivència ha de contribuir a la formació de persones capaces de conviure en un pla d'igualtat, des del profund respecte a la diferència, en una societat que s'ha definit com a complexa i líquida.
Cal garantir l'èxit educatiu de tota la població escolar per poder avançar cap aquest èxit personal, professional i social, i la convivència escolar n’és la condició necessària, per bé que no suficient, per poder assolir aquest necessari èxit acadèmic.
Per tant, convivència i èxit són dos conceptes indestriables. Ajudar a construir una nova ciutadania davant les constants amenaces de totes les noves formes d'exclusió i violència vol dir, entre altres coses, aprendre i ensenyar a pensar, a gestionar emocions, a compartir valors i a trobar noves i millors formes de relació.
La necessitat social envers totes les temàtiques relacionades amb la convivència i la conflictivitat en els diferents àmbits de la vida col·lectiva fa que tothom consideri que els centres educatius són un marc imprescindible i molt valuós per aprendre i ensenyar a construir nous models de convivència i de gestió de conflictes.
Dins d'aquest gran concepte, el de Conviure, d'altres conceptes que de ben segur que aniran sortint i que es tractaran per a donar la resposta que es mereix dins el Pla a elaborar, conceptes com: Acollida, coeducació, competència social, comunicació, educació emocional, educació per la pau, inclusió, mediació, absentisme, conflictes lleus i greus, i un llarg etcètera, que s'abordarà, s'analitzarà i es contestarà.

Els principis d’actuació del procés d’elaboració del pla de convivència dins el projecte general de convivència es basen el treball cooperatiu d’entre tots els agents implicats en la comunitat educativa concreta del centre escolar, escola, on em disposaré a realitzar el treball de pràcticum i en connexió i tota la comunitat educativa de zona més propera a aquesta escola. La cooperació i el treball en grup serà l’eix vertebrador per a obtenir un document real i viu on hi estiguin incloses totes les visions dels diferents agents que hi participen.
Aquesta participació porta implícita una responsabilitat descentralitzada assumida per tots els participants en el procés, cadascun des del seu àmbit que serà compartida per aconseguir una actuació coherent, eficaç i eficient, sorgida del treball conjunt a partir del diàleg i en base a acords presos entre tots, sempre amb una finalitat, la de poder arribar a una millora de les nostres actuacions en l'entorn educatiu en el que vivim.    

No hay comentarios:

Publicar un comentario