viernes, 15 de octubre de 2010

Pla de Treball - El Projecte

Davant la necessitat d’elaborar el document del Pla de Convivència i degut a que en el lloc on treballo vaig proposar la possibilitat de participar d’aquesta tasca com a futur psicopedagog. La direcció del centre va acollir molt bé la proposta que fos el meu pràcticum, l’inici del llarg i dens treball d’assessorament i guia de l’elaboració. Des del primer moment, tan jo com l’equip directiu i sobretot el psicopedagog de l’EAP que faria del meu tutor extern, vam coincidir que el Pla de Convivència no hauria de ser tan sols un document aïllat i que tingués un significat de resposta només als conflictes que es succeeixen entre els alumnes o entre alumnes i mestres. La idea era que “conviure” és una activitat que qualsevol persona fa des de que es lleva al matí fins a l’hora de dormir i que per tant el document a elaborar havia de ser mereixedor del que significa aquesta paraula.    

Es vol assessorar i participar en l’elaboració del Pla de Convivència com a estructura que dona cabuda a molts aspectes dels entorns educatius en els seus dia a dia.
Elaborar un document mare tan extens implica molta dedicació i un llarg camí d’anàlisi, reflexió, definició, posada en pràctica, avaluació. En definitiva, estem parlant d’un document molt viu on estan implicats tots els agents participants de la comunitat educativa: mestres, alumnes, famílies, professionals especialitzats, personal PAS, etc.

Degut a aquesta complexitat, vam prendre la decisió conjuntament, equip directiu i jo, el fet de treballar aquest Pla en dos cursos. Durant el primer any i coincidint amb el meu darrer pràcticum, jo portaria l’assessorament en: la formació de la comissió de convivència, una primera fase de sensibilització de tota la comunitat educativa i una segona fase de diagnosis i planificació del document final i actuacions a realitzar, quedant pel següent curs la fase d’elaboració, seguiment i avaluació del Pla de convivència, tot i que molta de la feina realitzada en aquesta primera fase es farà servir com a material del futur Pla. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario