viernes, 5 de noviembre de 2010

6. Posada en marxa de les activitats: explicació als diferents col•lectius.

Objectius
Explicar l’objectiu i el funcionament de les activitats que realitzarem dins de la fase de sensibilització.

Temporalització 
Setmana del 2 al 5 de novembre de 2010
2 sessions diferents:  (1 dirigida a les coordinadores dels diferents cicles, 1 dirigida al personal no docent i PAS). 

Descripció del treball realitzat
Em reuneixo en dos moments diferents primer amb les coordinadores dels cicles i en un altre moment amb la coordinadora del menjador i el personal del PAS i TEI.
Els explico que comencem a treballar en el projecte de convivència i què és un treball col·laboratiu de tota la comunitat educativa. Un projecte que precisa del treball en equip i de la mirada i la reflexió del màxim de persones que formen la comunitat.
Faig l’explicació de les fases en que consisteix tot el projecte plantejat a dos anys, la primera de les quals és la fase de sensibilització i després la de diagnosis, que es realitzarà en aquest primer curs per deixar pel proper la fase d’elaboració del document sobre el Pla de Convivència. 
Les coordinadores dels cicles ja estan assabentades del projecte doncs pertanyen al grup que forma aquesta primera comissió de convivència encarrega del diagnosi de l’aula i el centre en els aspectes següents (VALORS I ACTITUDS: Acollida, Coeducació, Competència Social, Comunicació, Educació emocional, Educació per la pau, Inclusió, Mediació i Símbols identitaris. RESOLUCIÓ DE CONFLICTES: Absentisme, Conflictes lleus i  Conflictes greus. ORGANITZACIÓ DE CENTRE: Participació, Estructura i gestió de recursos i Norma).
Un cop explicat l’objectiu, les fases i organització del projecte em disposo a explicar les dues activitats en les que hauria de participar els alumnes, els docents i el personal no docent, PAS, TEI, Monitoratge de menjador, Cuineres i manteniment.

Acords prioritzats
Acordem realitzar les activitats i entregar-les en un màxim de dues setmanes. Cada col·lectiu decidirà quan realitza les seves sessions d’explicació de l’activitat i execució segons la seva disponibilitat.
Tots els fulls me’ls entregaran a mi per poder després fer l’anàlisi dels resultats.

Avaluació
El grau de satisfacció
Estic molt satisfet de veure a tothom, en general, li ha agradat la idea de tractar aquest tema i poder participar en el procés. Crec que serà una activitat que ens servirà per situar-nos a tots i totes i conèixer la idea que tenim sobre conviure.

Sensacions que s'han tingut
He tingut molt bona resposta per part de totes les persones a les que se li ha demanat aquesta aportació a través dels exercicis.
D’alguns/es tutors/es no rebo gaire bona resposta doncs creuen que tenen molta feina en les seves tasques personal dins de l’escola. És llavors quan em qüestiono com planteja’ls-hi l’activitat. Reuneixo les coordinadores i els explico que ho poden fer com a activitat de tutoria i de Comunica’t, una assignatura de sisena hora que fomenta la comunicació Oral. 
Després d’una segona explicació als/a les tutor/es els comentaris negatius desapareixen i sorgeixen comentaris molt positius entorn l’activitat. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario